Ce faci când eşti foarte obosit, dar totuşi nu poţi să dormi?

0
1203

Vii acasă sfârşit de oboseală după o zi extrem de lungă şi obositoare şi singura dorinţă pe care o ai este să te bagi în pat să adormi. Şi când în sfârşit ai reuşit să faci asta, te uiţi la ceas şi vezi cum trec minutele, orele şi nu reuşeşti să închizi ochii. Te foieşti de pe o parte pe cealaltă şi nimic, somnul pare să fie foarte departe, deşi toată ziua ai visat la momentul ăsta.

Sunt sigur că nu mai sunt persoane care s-au confruntat cu situaţia asta. De fapt, în ultima vreme, aud din ce în ce mai mult vorbindu-se despre asta. E cumplit să nu poţi să dormi, mai ales când eşti extrem de obosit. E un paradox, dar aste e realitatea.

V-aţi gândit de ce se întâmplă asta?

Din cauza gândurilor care nu se mai opresc. Noaptea e momentul în care se face linişte. Telefonul nu mai sună, mesajele nu mai curg, treaba s-a terminat, rămâi singur în liniştea nopţii cu gândurile pe care în timpul zile nu le-ai auzit din cauza gălăgiei din jur.

Gândurile, grijile, problemele sunt mult mai gălăgioase decât oboseala şi vor să se facă auzite.

Regretele trecutului, proiecţiile din viitor şi tot felul de alte scenarii creează stări care nu ne lasă să dormim. Mai sunt şi milioanele de idei, mai ales în minţile persoanelor creative sau ale celor care se ,,hrănesc” numai cu idei de business.

Simţi cum trece timpul şi când în sfârşit eşti fericit că ai adormit sună alarma şi trebuie să te trezeşti. Nu îţi vine să crezi că a trecut noaptea şi nu ai reuşit să adormi. Era momentul pe care l-ai aşteptat toată ziua şi nu ai reuşit să profiţi de el şi urmează o nouă zi plină cu întâlniri şi multă treabă.

Corpul are nevoie să se odihnească. La fel şi mintea. Gândurile nu ne lasă să ne odihnim, dar ce facem cu ele?

Orice gând care ne duce în trecut său viitor nu ne lasă să trăim în prezent, iar prezentul este singurul lucru care contează, mai ales în momentul în care ne dorim să dormim.

Cum oprim gândurile? Cum scăpăm de ele?

Asta se pare că este cea mai mare provocare a momentului pe care îl trăim. Minţile noastre sunt pline de gânduri.

Vreau să vă împărtăşesc câteva din lucrurile care m-au ajutat să depăşesc aceste situaţii.

  1. Meditaţia ghidată. Este o meditaţie cu ajutorul unui ghid. Este unul dintre cele mai simple moduri de a intra într-o stare de relaxare profundă şi linişte interioară şi este unul dintre cele mai puternice moduri de a elimina stresul. O puteţi găsi pe Youtube sau pe tot felul de aplicaţii specifice.
  2. Concentrarea asupra respiraţiei este o altă metodă extrem de eficienta care te ajuta să te relaxezi. La început poate părea ceva mai dificilă având în vedere să trebuie făcută fără ajutoriar noi nu suntem obişnuit să fim atenţi la acest aspect. Atenţia este concentrată pe respiraţie, care trebuie să fie profundă. Felul în care respirăm influenţează enorm calitatea vieţii noastre.
  3. Conştientizarea corpului şi a senzaţiilor din corp.Stând în pat aşezaţi începeţi să vă concentraţi atenţia către corp şi tot ce simţiţi în el, de la respiraţie la felul în care se simte corpul în contact cu patul.

Toate cele trei metode vă vor  ajuta să vă concentraţi atenţia către prezent şi în acel moment multitudinea de gânduri dispar. Poate părea dificil la început, dar cu exerciţiu şi disciplina funcţionează întotdeauna.

Aştept să-mi povestiţi cum merge! Somn uşor!

Sursa

Distribuiți

LASĂ UN COMENTARIU